Laman Blog ini adalah catitan aktiviti berkaitan kegemaran yang diceburi oleh penulis. Kegemaran Aeromodeling adalah kegemaran utama, manakala hobi memancing sekadar sambilan sahaja. Anda adalah dipersilakan untuk turut bersama memberi sebarang komen-komen membina supaya ianya dapat membantu meningkatkan lagi prestasi laman ini.

Apologise To International Viewer

Apologise To All Viewers
I'm sorry to you all guys, because I created this blog in Malay langguage, because my english is not well. Thank's to view my blog - Mohiz

16 January 2010

Aktiviti Aeromodeling - Jumaat 15/01/2010

Seperti biasa pagi Jumaat yang cuacanya kira 5 bintang hari ini, juruterbang-juruterbang rc Pendang RC Flying Field datang melakukan latihan penerbangan dengan pesawat masing-masing. Tapi kami di Pendang RC Flying Field ni, ramai yang menerbangkan pesawat berkuasa nitro, walaupun ada EP, tapi tak ramai.

PakYa[Lori] begitu asyik melihat IsmaFaridi beraksi


Ari
 Ary, seorang juruterbang OKU yang begitu gigih dengan bidang pesawat kawalan jauh ini, beliau merupakan salah seorang anak didik aku yang masih giat berlatih dan memperlihatkan aksi-aksi panas di udara. Seagull 40 Low wing ini adalah pesawat kesayangannya dan sebuah model yang terbaik dalam katagori sport plane. Keseimbangan dan floatingnya amat sesuai kepada beginers.

Suasana hari aktiviti
Suasana Pendang RC Flying Field pagi ini dengan para juruterbang dan audience yang datang menyaksikan aksi-aksi penerbangan yang dilakukan oleh juruterbang kawalan jauh yang ada. Beginlah setiap minggu dengan kehadiran peminat yang suka menontonnya.

Adalah yang digelakkan oleh Firdaus ni
Fird sedang bersedia dengan Kyoshocalmato 40Lnya. Merupakan salah seorang juruterbang tempatan Pendang yang rajin dan Lowprofile. 

Perbincangan
PakYa [Kolam] bagitu tekun membantu Ah Hai yang sedang menghadapi masalah teknikal kapalterbangnya. Ah Hai adalah juruterbang berbangsa Cina tunggal setia bersama dengan rerakan yang lain menjalankan latihan untuk menajamkan lagi kebolehan mengendalikan penerbangan pesawat kawalan jauh ini.

Antara mereka yang hadir sessi hari ini:-

IsmaFaridi
PakLang Deen
Firdaus
Ah Hai
PakYa[Lori]
Ary
PakYa[Kolam]
Abg Man

No comments:

Post a Comment