Laman Blog ini adalah catitan aktiviti berkaitan kegemaran yang diceburi oleh penulis. Kegemaran Aeromodeling adalah kegemaran utama, manakala hobi memancing sekadar sambilan sahaja. Anda adalah dipersilakan untuk turut bersama memberi sebarang komen-komen membina supaya ianya dapat membantu meningkatkan lagi prestasi laman ini.

Apologise To International Viewer

Apologise To All Viewers
I'm sorry to you all guys, because I created this blog in Malay langguage, because my english is not well. Thank's to view my blog - Mohiz

07 January 2010

Aktiviti Aeromodeling - Pendang RC Flying Field [PRCFF]

Permulaan tahun 2010 ini, aku ingin memperkenalkan padang terbang yang selalu aku ikuti. Inilah dia:-
PENDANG RC FLYING FIELD

Padang terbang Pendang RC Flying Field

Berkeluasan lebihkurang 1 ekar dengan permukaan tarmac milik Majlis Daerah Pendang yang dijadikan sebagai tapak Pekan Nat Pendang setiap minggu serta sebarang event Majlis Daerah Pendang. Suasana menarik yang ada ialah, PRCFF ini bersebelahan dengan Mini Stadium Pendang dan MADA Lake Resort yang berkedudukan di tepi sebuah tasik buatan manusia yang kehijauan airnya. Amat menarik sekali bila dikunjungi oleh ramai pengunjung untuk beriadah dan memancing.

Pandangan Dari Udara Pendang RC Flying Field
Pandangan Dari Udara Mini Stadium Pendang
Pandangan Dari Udara Pendang Lake Resort
Pandangan Dari Udara Tasik Pendang dan Pendang Lake Resort
Laluan untuk sampai ke PRCFF ada tiga hala:-

Dari Alor Setar > Simpang Empat > Pekan Tanah Merah > Pekan Pendang > Pasar Awam;
Dari Pekan Kota Sarang Semut/Lebuh Raya > Pekan Pendang > Pasar Awam;
Dari Alor Setar [Spg Kuala > Alor Mengkudu > Tajar > Titi Hj Idris > Simpang Tobiar > Pekan Tanah Merah > Pekan Pendang > Pasar Awam.

Keunikan PRCFF, Ruang terbang yang luas, tiada tutupan pokok-pokok, ruang letak kereta yang mudah, jarak angkutan kapalterbang dari kenderaan ke padang amat dekat hanya selangkah parit sahaja.


Inilah Orang Penting PRCFF, En. Zainudin [Penghulu PRCFF]
  dan Tn Hj Mahamad Yusuf Bin Hj Hassan [MYHH]
 

2 comments:

  1. assalamualaikum,,,
    nak bertanya tentang perihal penggunaan umpan di tasik pendang tu.harap tuan sudi berkongsi info umpan yg selalu digunakan di tasik tu.sebabnye saya selalu "kumpau" bila memancing kat situ tiap kali balik bercuti umah mertua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...minta maaflah naa, saya sendiri pun tak pernah memancing kat situ, tapi info kaki pancing kat situ kata guna cacing atau dedak... banyak ikan lampam kat situ...

      Delete