Laman Blog ini adalah catitan aktiviti berkaitan kegemaran yang diceburi oleh penulis. Kegemaran Aeromodeling adalah kegemaran utama, manakala hobi memancing sekadar sambilan sahaja. Anda adalah dipersilakan untuk turut bersama memberi sebarang komen-komen membina supaya ianya dapat membantu meningkatkan lagi prestasi laman ini.

Apologise To International Viewer

Apologise To All Viewers
I'm sorry to you all guys, because I created this blog in Malay langguage, because my english is not well. Thank's to view my blog - Mohiz

11 January 2010

Aktiviti Aeromodeling - Model-Model Kapalterbang Idaman

Sejak mula aku berkecimpong dengan bidang pesawat kawalan terdapat beberapa model yang amat saya minati. Oleh kerana saya cukup berminat dengan scale model, maka corak pengendalian saya juga mengikut scale model tersebut. Ia cukup memberikan kepuasan kepada diri saya sendiri.

Cessna 182 Skylane
 Model PC7 Mk. II
SK-61 Scottish Bulldog
Alhamdulillah kini saya sudah memilikinya. Bayangkan idaman sudah tercetus dari tahun 1989 baru sekarang saya dapat memilikinya. Tapi tidaklah saya menginginkan model-model yang besar-besar sizenya...

Ada juga model-model yang sehingga kini belum dapat saya miliki atau terbangkan, terutama nya model-model scale Helikopter seperti...


Model Sirkorsky Dengan TUDM Color Scheme
Model Alouette Dengan TUDM Color Scheme

No comments:

Post a Comment